Galen ponny!

Hej på er! Tänkte bara berätta lite om gårdagens ridpass, jag skkrittade ut barbacka en liten sväng och när jag precis skulle vända så kom det en grävling springandes mot oss och då blev ju Duva helt panikslagen och vägrade att röra sig ur fläcken så jag fick ju börja vissla och då vände som tur var grävlingen håll och sprang iväg.
Fast Duva ville fortfarande inte röra på sig så jag drog försiktigt i ena tygeln och då vände hon sig om och började stegra ett flertal gånger så jag fick sitta av och leda henne hela vägen hem och det var ju inte det lättaste för hon var/är sjukt stark även om jag har ett skarpare bett i munnen på henne. // Irma



första gången jag red Duva (13 oktober förra året).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0