I´m back !

Hejsan, allihoppa jag har nu bestämt mig för att börja blogga igen efter min extremt långa blogg paus.
Anledningen till att jag slutade blogga var dels för att jag inte orkade, men sen var det oxå för att jag var tvungen att sluta rida Jason för hans ägare ville börja rida igen.                                                                         Så det var väll ungifär 1-2 veckor där som jag var helt utan häst det ända jag kunde göra var att borsta på Duva. Men sen så började jag och Amanda fundera på vad det fans för hästar här i området, så kom vi på att jag nog kunde rida Elvira Amandas förra medryttar häst.
Så Amandas mamma ringde och frågade om jag fick rida henne och de gick jätte bra, så jag tog med henne ner till Frillesås några dagar och red henne där, fantastisk ponny de där måste jag bara säga hon har sjukt mycket kapasitet och skulle kunna hoppa dom alldra största klasserna med rätt ryttare.
Sen då så fortsatte jag att rida henne några dagar i veckan men det var ju ganska jobbigt för mina föreldrar var ju tvungna att köra mig dit varje gång jag skulle rida.
Så en dag när jag var med Amanda uppe i stallet så frågade en tjej om jag ville hjälpa henna och rida hennes stor häst för hon pluggade så hon hade inte så mycket tid, jag red då elvira två dagar i veckan och sen Primeros som stor hästen hette två dagar i veckan.
En dag så ringde mamma mig och berättade en fantastisk sak........... Duva var FRISK !!!! och jag skulle börja sätta igång henne om två veckor, då var jag väldigt lycklig kan man säga.
så nu har jag börjat sätta igång Duva och jag rider varken Primeros eller Elvira längre.
Älskar denna hästen otroligt myket ! <3 //Irma

Kommentarer
Postat av: johanna<3

jaaaaaa!!! nu blir johanna glaaaaaad!! ;) <33333333333333333333333333333333333333

2011-12-08 @ 16:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0