Riktigt tråkig kväll

Ikväll är det en kväll man inte vet vad man ska göra. Har bara suttit hemma hela dagen,storstädat rummet iför sig men inget annat. Jag måste seriöst skärpa mig,ha ordning på rummet så jag kan åka till stallet varje dag. Jobba på lektionerna istället för att prata hela tiden så slipper jag jobba som ett as för varje prov vi ska ha. Göra sakerna rätt och inte slarva bara för att få det gjort. Inte ta den lätta vägen hela tiden,till ex so läxan vi hade. Så skulle man lära sig av alla dem 11 kapitlerna,läsa dem och skriva om dem. Men jag läste något stycke och tog ut tre dåliga,och tråkiga punkter för att det inte ska vara lika jobbigt. blir så sur på mig själv efter åt. Ta tag i träningen med Solen och spaenir,spaenir...har liksom inte hunnit med honom nu. Alls. Känner mig riktigt taskig mot honom för jag tar ju solen i 1 hand. Blir bara att pussa på sp i hagen lite granna,göra någon liten övning där. Med solen värmer jag inte upp bra eller skrittar av bra,för att jag tycker sånt är tråkigt,att skritta varv efter varv i ett kvadratiskt ridhus. Jag måste börja tänka att det är för solens bästa. Även om det inte är kul att skritta fram och av i 20 min,40 min. Sen när jag skrittar av så går jag också,leder honom och gå där varv efter varv efter varv i 20 min är inte kul! sen med stövlar som inte sitter bra blir det jobbigt att gå,jag får liksom kämpa mig igenom varje steg (dålig bortförklaring).
Hade vi inte haft den vägen jag måste ta mig över för att rida ut hade jag ju kunnat skritta fram och av ute,men det vägen är helt rak så folk kör rally där och så vill jag inte rida förbi där när det är mörkt häller. Jag märker också att solen tycker inte det är kul att skritta fram eller av häller han försöker hitta genvägar hela tiden.
Detta var ett riktigt långt ointressant inlägg som jag inte vet varför jag skrev...
/ Lisa
SJÄLVKLART INGEN BILD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0