Dagen

Dagens ridpass:
Idag red jag ett riktigt dressyrpass i paddocken. Red också med graman idag, vet att det finns delade meningar om graman men jag tycker att det är ett bra hjälpmedel om man använder den på rätt sätt, det kändes bra, det var ett tag sedan jag red på graman!
Gjorde lite allt möjligt i paddocken men fokuserade mest på galoppen då det är där det inte riktigt har velat släppa för oss. Såklart gick det bättre nu med gramanen, så fick jobbat igenom honom. Jag gjorde också småsmå volter, då är det verkligen mycket ben och liten galopp med mycket hålla emot, men det är faktiskt riktigt roligt med små volter på gränser till pirruetter (även om vi inte är alls bra).
Idag åker jag btw ner till Skåne så min uppdatering kommer inte vara den bästa om jag inte kan låna en dator av någon där nere! Irma bloggar nog, annars kommer jag tillbaka till vanlig blogguppdatering på måndag!
Idag hade vi också simning med klassen, simmade 250 m, tror vi skulle tillbaka näästa vecka och simma ännu mer (våran skola ligger granne med ett badhus!). Annars har dagen idag varit väldigt bra, jag och Irma hade lite flum sista lektionen, vad hade vi ätit? (Kassler och potatisgratäng men aja). Fick också reda på prov idag, SO, gick helt OK, så ja, det var lite kul!
Just nu sitter jag och kollar på Idol, egentligen tycker jag bäst om auditionerna (där alla är dåliga) men just nu är det faktiskt ganska roligt när man hittar så många favoriter.
Sen ska jag beställa ett sånt armband som jag visade i något annat inlägg! Ni som inte fattade det, så är det gjort av hästtagel, man kan skicka hästtagel från din häst, sköthäst eller foderponny eller så och få ett armband gjort av det. Riktigt snyggt, gillar att det även betyder något, jag kommer alltid gå runt med Rasmus, var jag än befinner mig! :)
Men tyvärr har jag glömt att klippa av lite tagel och skicka det, måste komma ihåg att göra det på måndag! Få be mammi påminna mig!
Nu blev det ett jättelångt inlägg, får väl se om ni orkar läsa överhuvudtaget. ;)
Puss på er! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0