Hoppträning avklarad

Ja, nu har jag hopptränat klart! Känner mig nöjd över passet, han kändes ganska pigg och alert, och var en riktigt duktig ponny idag. På hela passet stannade han tre gånger, han brukar inte stanna med mig men har gjort det några gånger ändå. Han stannar om jag "överger" honom eller ändrar galoppen några språng innan hindret.
Efter lite tips gick det bättre. Vi hoppade till slut lite bana på 80-90 (?) och lite så, mamma fick mig fångad på film (dock på hennes mobil, så kvaliten är väldigt dålig menmen) hoppas att jag får upp den filmen idag eller imorgon!
Min tränare tipsade om att jag ska träna mer tempoväxlingar, få honom mycket mer alert för skänkeln. Han ska reagera på en tusendel, reagerar han efter en sekund så är det för sent, så nej, skärpning!
Känns bra nu, nöjd efter ridpasset och har fått med mig saker att träna på.
Innan filmerna kommer upp har jag lite brist i allt möjligt men det kommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0