Passet, söndag

Har precis kommit hem nu, eller ja, varit hemma ett tag nu, men fick inte gå in på datorn för vi skulle äta! Jaja, tvungen att lyda... ;)
Idag har jag varit på Bulycke större delen av dagen. Kollat på söta ponnys och hejjat fram bästa Emma, som hoppade en clearround.
Sedan åkte jag hem, med Irma, och red i paddocken. Vi jobbade markarbete. Började passet med mycket skritt, det som jag övar på med Daniella. Skrittade ganska länge och försökte jobbat igenom han ordentligt innan jag tog mig an något annat.
Det gick bra i skrittan men i traven fick jag inte till det om han skulle gå i riktig form. Sedan började jag arbeta mer med bommar och små hinder. Jag (och Irma) hoppade lite på en volt, med först en bom, sedan ett litet hinder, som avslutades med en liten bom igen. Han var väldigt pigg idag så därför gick övningen inte jättebra i början. Eller jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva, pigg var han, men också stark, att han ibland inte bryr sig liksom, första gången jag försöker sakta av.
Sedan hade jag också en övning med ett hinder på medellinjen, där jag försökte få honom att byta galopp i en åtta över hindret. Han blir lite stissig något galoppsprång innan och drar upp huvudet. Tillslut gick det bättre, när jag gjorde lite större volter, och ställde mig upp i lätt sits. Tror att han kände att jag tryckte på lite i sätet när jag satt ner, det kan jag nog ha en tendes att göra.
I slutet kändes det bättre, tillexempel så fick jag ner honom i en bra form i traven i slutet. Han jobbade mer sedan och han tyckte nog faktiskt att det var lite jobbigt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0