Amanda tycker till ;)

"Jag tycker det är roligt att höra folk på läktaren peppa ryttaren efter en vägring eller rivning och säga: Kom igen hoppa, eller, Håll tummarna eller ngt liknande! Ungefär så sa min ganska oerfarna häst pappa på en tävling, att han tyckte det var roligt att höra folk på läktaren peppa ryttaren som kanske precis fått en vägring eller rivning. Inte att det var roligt att den just vägrade eller så men att alla ändå visar att de bryr sig.

För alla vet hur tråkigt det är att vägra ut sig eller riva sista hindret, hur mycket arbete som ryttaren (och hästen) lagt ner.
Jag blir ockå glad av att höra folk sitta och peppa lite på avstånd, jag vet inte hur många gånger jag sagt "åh vilken söt ponny" eller "va fint den hoppar" till en kompis bredvid.
Sen tycker jag att fler ska våga ta steget att våga kommentera detta till ryttaren i sig, gå fram till den eller bara när man går förbi och slänga ur sig det positiva man just sagt till kompisen, det gäller mig med!
För det behövs mycket peppning i ridning eftersom det ändå är en ganska krävande sport som väldigt många tjejer (och lite killar) håller på med.

Så nu tycker jag att nästa tävling/träning du är på, våga berömma och visa att även DU uppskattar vad din kompis, mamma, pappa eller någon helt okänd gör, för det kan absolut göra ens dag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0