Innan Duva

Hej, tänkte berätta lite om vad vilka hästar jag red innan jag hyrde Duva Först så red jag på en liten shettis som heter Benthino som också står i samma stall som Duva.
När jag hade ridit i cirka 1-2 år på ridskola och jag gick i en grupp 2 så hade jag helt änkelt bestämt mig för att jag ville bli skötare på Benthino så jag tjatade och tjatade och så en dag så kom mamma och sa att nu ska vi åka iväg för jag har en överaskning, vi körde iväg med bilen till stallet där Benthino stod och så sa mamma att jag skulle få bli skötare på Benthino då kan jag säga att jag var världens gladaste tjej.
Jag och Benthino hade väldigt roligt tillsammans, han var den häst som jag först galopperade barbacka på hoppade barbacka osv osv........
Och anlednigen till att jag kände till Benthino sen innan var för att min kompis har haft han som sköt häst.
så första gången jag red han var jag kanske sju år eller nått.

Här är en liten video från när jag hoppar ett litet hinder på han.
Så en dag när jag var uppe i stallet så kom mamma och sa att hon som äger stallet hade frågat om jag ville hyra hennes häst Duva och det var ju såklar ett ganska stort steg från att rida lille Benthino när man kände fört till att hyra en häst som jag desutom skulle få komma ut och tävla på men vi tackade iallafall ja till erbjudandet.
Men jag kunde inte börja rida Duva förs än i oktober för hon hade haft fång och vilat i 9 månader så jag skulle fortsätta rida Benthino tlls dess.
Så en dag så kom det en tjej som stod i samma stall och frågade om jag inte ville rida än av hennes islandshästar Solen så vi bestämde att jag skulle rida Solen istället för Benthino tills Duva var redo att sättas igång.
Solen var en riktig skogs mulle han älskade att vara ute i skogen och rejsa allt vad han hade i alla uppförsbackar han var värkligen en toppen häst jag gillade han verkligen så det var nästan lite tråkigt att gå över till Duva sen men det ångrar jag inte nu att jag gjorde men jag saknar fortafarande det lilla trollet ibland.
//Irma

Kommentarer
Postat av: Lisa

Irma du får hänga med mig någon gång så kan du ju rida han lite :)

2011-09-25 @ 19:39:04
URL: http://islandsryttaree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0