Presentation om hästen

Jag har då en ponny som heter Rasmus på Luffen. Han är 10 år, därmed född 2001.
Rasmus eller Rasse som jag annars brukar kalla han är 146,5 cm hög, en D-ponny.
Rasmus var bara den andra ponnyn jag provred, den första hette Mysan & är den här nere på bild.

Rasmus är en korsningsponny, welshcob, connemara & lite engelsktfullblod. Jag har tävlat Rasmus en gång på riktigt & en clearround.
Clearrounden gick bra, & det gjorde även "tävlingen".

Rasmus står i ett jättmysigt stall, uppe i Dösebacka, där står också bästa Irma med Duva.
Rasmus går i samma hage som söta treåringen Zazza, & de trivs bra ihop.

Något som ni kanske inte visste är att Ramus har kommit 2:a i 6:årschampionatet.

Som personlighet är han en sådan ponny som gör det han kan för sin ryttare, snäll helt enkelt. Vid hoppning kan han ibland bli något "uppjagad" & bli lite stark, det är av dem sakerna vi tränar på, men sen vi köpte honom har jag fått mycket mer kontroll över honom.

Med Ramsus satsar jag mest på hoppningen även om jag kanske någon gång (när vi har tränat med) vill testa någon liten dressyrtävling bara för att känna på det.



Mysan



Rasmus



Rasmus<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0