Tävling på Troya

Jag och Irma tävlade ju på Troya idag, det gick jättebra för oss båda tycker jag!

Första rundan:
En L:D först. Det gick bra men asså SHIT vilken liten taggare han är, haha. Banan var ganska lätt, man fick ett flo känsla genom hela banan, alla hinder kom väldigt naturligt.
Hade ganska bra grundtempo, liite högt kanske och jag lät han flyta ut och bli lång i galoppen, o de var ju inte så bra...! Första hindret fjolla han nästan ur på vet inte varför riktigt men kanske för att han blev rädd för något eller whatever!
Men vi var felfria i grunden, gick inte ut för att vinna eller pressa han men visst får man vinnarskalle när man rider, så jag la upp tempot yttliggare i omhoppningen och blev felfria där med, DUKTIGA PONNY!

Andra rundan:
En L:C sen dååå...
Grunden gick bra här med, han var lite tröttare så det var mycket lättare att få ihop galoppen. ;) I omhoppningen så kunde jag pressa lite mer för att jag ändå hade lite bättre galopp.
Det var omhoppning 8-11 och efter 10:an får jag en blackout och bara "SHIT VAR SKA JAG"? Så den snabbaste vägen blev det inte men jag kom runt och blev placerad och slutade 5:a av 20-25 startande. :D
Det var kul att det gick så bra när det ändå bara var första tävlingen.

Såg en klass av Irma och bara chilla med henne hela dan och avslutade dagen hemma hos henne i deras nya hus! :)



Första klassens "prisutdelning" !



(Vi är så snabba att kameran inte hänger med, hosthost)



Efter andra klassen :)





Måste bara ladda upp denna söta bild på Irma från skolan, hihi! :D



(Har långt håt här, oooooooohh coolt, haha)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att det gick bra!:D

2011-09-18 @ 10:49:56
URL: http://islandsryttaree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0