The saga-Rasmus

Hur vi köpte Ramsus:
Jag & mamma kollade lite på Bukefalous och Hästnet någon föll mig väl i smaken men ingen riktigt WOW, vi ville helst också ha en där vi visste var den kom ifrån och hur den hade haft det.
Min morbrors fru, Jeanette visste två D-poonnys jag kunde provrida, så det var bara ner till Halmstad och provrida lite!
Första ponnyn jag provred hette Mysan, eller något långt egentligen men de kallade henne bara Mysan. Mysan var bara 6 år och som första ponny ville jag inte ha en jag själv behövde utbilda för så mycket kunskap har varken jag eller mina föräldrar.
Jag provred Mysan då men när vi hoppade kändes det inte så bra och ägarna sa även att hon var nervös när man åkte transport så vi skulle även behöva lastträna henne.
Samma dag åkte vi också till Rasmus och skulle provrida. Jag fick rida vanligt ock även hoppa, det gick ganska bra, inte stiligast i världen eller bästa kontrollen kanske men för mig var han DA SHIT!
Vi lånade med honom till min moster & morbror och där fick jag känna på han lite mer, då visste jag att han ska jag ha! :D
När vi köpte Rasmus var han inte hoppad på ca 1 år då han endast var riden av vuxen ryttare som endast red dressyr men innan den ryttaren red honom reds han av Moa Rautenberg som även när vi köpte honom ägde han.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0