Elvira

Jag började rida när jag var 9 år på KRS (Kongahälla ridsällskap). Jag & Irma har alltid gått i samma klass & började rida tillsammans.
Vi red också hos min grannar, på två äldre hästar som heter Unette & Cavaljer. På de lärde vi oss jättemycket, & fick testa på lite allt möjligt.
De hade också en liten B-ponny som heter Elvira, Elvira var lite svår för mig/oss då för hon var bara 5 (?) när vi började rida där.
Men så var det så att Elvira skulle på ett utbildningsläger & de behövde hjälp att få igång henne efter en släng av fång.
Elvira lärde mig megamycket, hon var en envis liten ponny men jag tror att det va ganska bra, för man lärde sig att hantera henne när hon inte ville mer.
Jag och Elvitra började tävla lite clearrounder på 50 cm, & kom senare ut på 60-70 cm. Vi tävlade också Bohus-cuppen för KRS och sånt!
Men eftersom Elvira var liten och jag är ganska lång för min ålder så har ju tankarna alltid funnits där, Vad gör jag efter Elvira? Hir länge kommer jag att kunna rida henne?
Jag och Elvira på Bohuscuppen april 2011 ;)
Jag på fuxen & Irma på den svarta, vi har alltid varit på ridläger tillsammans, på ett privat som först var uppe i Strömstad men nu är nere Frillesås.
Till sist så förstod ju mamma & pappa också att jag inte kunde rida henne hur länge som helst så då fick vi hjälp med att köpa Rasmus
Mer om hur vi köpte Rasmus kommer sen! :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0