grym men lat

Hejsan,nu är jag hemma från stallet och det var riktigt härligt att vara där idag. När jag kom dit så tog jag in solfari,och ryktade honom. Sadlade och rycktade. gick ner till ridhuset. Det blev ett dressyrpass för att Daniela hade dressyrlektion. Och shit hennes hästar är otroligt fina,typ to die for,nej jag skulle inte vilja ha en sådan häst men dem var fina. Solfari var jätte seg men vi jobbade på att han skulle ställa sig in hela tiden även på det raka spåret, sedan mycket tempoväxlingar i traven,ingen gallop idag.
Sen när jag var klar så tog jag upp honom i stallet och det var ingen där så jag passade på att ha han lös i gången. För han gillar att stå lös och kunna vrida riktigt på huvudet och se vad jag håller på med. Stod och borsta honom ett tag. Sedan tog jag ut honom till ludde,och så mockade jag lösdriften,den blev dock inte klar men ska fortsätta imon. Men mocka utanför också,haha asså bajset var som sten så jag stod och hackade med en sön hö grep,en sån hård. Men det blev mycket finare där sedan.
Sedan så lyssnade jag på en som hade haft lektion med sin häst när han stod och skrek på sin hästskötare att han skulle skynda sig.  Tog in spaenir,letade svart häst i en mörk skog...fick tillslut hämta ficklampan så precis när jag tänder den så ser jag två gula ögon lyse upp mitt i skogen,såg bara hur något kom närmre och närmre och närmre och sen så...spaenir! <----- hahah fan va ful ja e.
Men jag kunde ju inte träna i ridhuset pga att dem hade massa lektioner där,så jag borstade honom och sedan var klockan så mycket att jag fick bråttom att slänga ut ludde,solfari och spaenir i lösdriften och ta in garri. Ställa alla hästar på plats. Sedan hade jag fem minuter på mig att byta om och gå springa till bussen. fan rekord på så snabb jag var! jag han! Sen där ngn stans så putsade jag saden och träns och städade i skåpet...sp flyttar nog till den tjejen i Kareby till sommaren så då flyttar jag förmodligen upp till a,i och j :) Kommer bli nice,och massa kul i sommar!
Ibland har jag bara lust att kasta kameran i huvet på solfari så att han kanske fattar att den inte alls är läskig...han bara förstör när man ska ta kort på honom... (skämt)
(jag har kommit på mig själv både skriva solfari och säga solfari...)
Fick även berätta för några i stallet idag vad som har hänt med sp,dem frågade varför han var så rädd. Men fick veröm av dem också att dem tyckte att jag och spaenir fungerade jätte bra och att han ser så acslappnad när jag är med honom :D
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0