Ridning löst på solfari

Idag blev det inte alls som planerat,jag bestämde mig för att köra lite markarbete och rida lite löst,och jag har nog aldrig sett solfari med så mycket energi i markarbetet. Som han stegrade,och bockade och var hel tokig,jag srpang och han kom efter. Skit kul. Sedan löslongerade jag honom och såfort jag ropade hans namn och hukade mig ner kom han antingen i trav eller gallop,shit underbar ponny!
När jag red löst jobbade vi att han skulle lyssna för skänkeln,han drar sig in så jag använde mycket skänkel och sedan ett spö som jag alltid använder mig av. Någon gång ifall jag har med en kompis kan jag be om en film :)  Eller så använder jag stativet men jag fårse,rider nog löst på tisdag också. Ska nog göra det några gånger i veckan för att få lite variation,sen tycker solfari det är jätte härligt att slippa bett och sadel,bara jag och han!
Han var lite pigg och lysnade inte helt när jag ville att han skulle stanna från trav till sktirr till halt men det gick.
Imon ska jag läsa lite om rommarna,vi har prov på tisdag. Men jag tror att jag tar en sväng till stallet ändå,måste få in spaenir. Den damphästen ville inte komma in idag,han och ludde höll på istället så vi tränade bara lite ledarskap i hagen,det gick ju bra med ludde som också ville vara med...ibland blir jag trött på ludde...
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0