Skritt tur,med lite trav.

Hejsan,nu är jag hemma,efter stallet mötte jag upp mamma och dem andra på pizzerian där vi skulle äta middag. Så nu är jag hemma och har redigerat bilderna jag tog idag,trots tråkigt ljus och dem blev överredigerade så får ni se,man kan säga att jag torterade solfari lite lagom idag.
Men nu till ridturen,det blev mest skritt lite trav. Först så värmde jag upp,sen på asvalt/grus vägen red jag skänkelvikning över,fem steg skänkelvikning över igen,och gjorde det hela vägen. Sedan en gång gjorde jag det i trav också. i början glömde han gärna bakdelen,men jag fick lägga spöt på rumpan så fick han med sig den riktigt fint,han trampade fint under sig och dem stunderna han ville gick han i en fin och ärlig form. Sedan i varje sväng ställde jag honom väldigt noga,han sköt gärna ut innerbogen men det fick jag lätt och snabbt rätta till.
Det var riktigt härligt,vårväder fågelkvitter och så red jag i solnedgången,riktigt härligt!
Sedan efter borstade jag honom tog ut honom i hagen,städade undan i stallet och mockade lösdriften. Skulle ta in SP också men fick inte in honom för ludde hade lite smått damp och skulle klättra på honom,ville inte gå nära lue när han stegrar och bockar och får sina explosioner.
Men lite mys blev det allt i hagen. Sedan började ludde igen och då fick jag inte komma i närheten då var alla hästar helt galna och bara sprang,fick några bilder iallafall.
Nu orkar jag inte ladda upp flera 

/Lisa

Kommentarer
Postat av: Bella

O vilka härliga bilder! Vackra hästar <3

2012-02-25 @ 11:00:20
URL: http://mygarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0