Solfari dressyr

Idag blev det ett rätt så regält men ändå snällt dressyrpass för solfari och mig. Vi började med att skritta fram i paddocken,men den var helt sliskig s¨vi gick in i ridhuset efter tio minuter.
Då skrittade jag där i ca fem minuter sedan travade jag igång honom,och idag hade jag tänkt att få honom att trampa undersig och förhoppningsvis arbeta på riktigt bra. Först var han rätt seg och ville inte riktigt. Sedan efter första galoppen blev han som en tickande bomb,nästan så pigg så att han var jobbig. Men efter mycket travarbete så lungnande han ner sig och blev näästan lite trött. Jag la upp stigbyglarna och arbeteade han nogrant i nedsittning i traven,ställde han i svängarna osv. I slutet gick han riktigt riktigt fint trampade fint under sig och en väldigt stadig låg form. Usch va segt vårat internet är,det är något konsigt med det,alla kan inte ens ansluta till det.


/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0