Spaenir idag

Spaenir va motsatsen mot solfari,så underbart fin hela träningspasset. Ville inte komma i hagen dock,men så brukar det vara när han vilat ett tag.
När jag väl fått in honom sprang folk hit och dit i stallet och spaenir var väldigt stressad,så jag skyndade mig ut till ridhuset. Gick ner somtidigt som en annan som gick ner med son unghäst.
Började med att gå,stanna,rygga. Gjorde det i ca tio minuter. Sedan fortsatte vi med att longera väldigt tätt intill mig med spöt,i början var det läskigt och om han hade kunnat hade han nog hoppat upp i armarna på mig. Men det släppte snabbt,och jag kunde ha spöt bakom rumpan utan att det blir något bråk,något stressigt var det ju såklart. Andra gången bara.
Sedan tränade vi på att även om jag duttade med spöt på honom skulle han gå fram,jag förvandlade spöt till en skänkel,i början var det jääätte läskigt och han spände sig. Sen efter ett tag gick han fint när jag dittade med spöt och smackade lite,fin ponny man har!
Imon tänkte jag arbete vidare med två spön om det går lika bra,vill absolut inte gå för fort fram med honom.
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dig! Fin blogg, kolla gärna min :-) ska du på GHS?

2012-02-21 @ 20:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0