Svar, Amanda del 1


När började ni rida?
Jag började rida som nioåring på ridskola.

09 Februari, 12:04



hur hög är rasmus? Rasmus är 146.5.
hur högt har ni hoppat? Vi har hoppat 120 cm, såklart med tränare och allt då.
när du letade häst, vad var det för kapaciteter du ville att din häst skulle ha? lever rasmus upp till dom kapaciteterna du ville ha?... Kapaciteterna jag letade efter var väl inte så höga, jag ville ha en ponny jag kunde hoppa med, som jag kunde rida dressyr med osv. Det viktigaste var faktiskt att min ponny skulle vara snäll i stallet och att jag gillade den, letade inte efter en ponny med höga resultat direkt. Helst skulle den också vara lättlastad och jag ville verkligen att den skulle ha haft det bra innan den kom till mig. Ja, Rasmus lever upp till allt och överträffade nästan en del med! :D




ljus vs mörk häst ? Jag tycker ljusa hästar är vackrast att se på, många tycker ju också att bruna hästar kan upplevas lite tråkiga eftersom det är det vanligaste men enligt mig så har ju Rasmus finaste färgen även om jag älskar skimmlar! ;)

08 Februari, 19:34

Hur kom det sig att ni ville skaffa en blogg tillsammans? Jag och Irma har haft blogg innan och Lisa frågade om hon fick vara med.
Vilka inriktningar har ni? Hoppning, men hoppas på att kunna starta lite dressyr om allt går bra.
Hur länge har ni ridit? 4-4.5 år.
Bästa hästen? Ramus! ;)
Vilken häst skulle ni dö för, för att få rida den? Haha, Rasmus... fast det får jag ju ändå... kanske Tortilias... möjligtvis Ninja la Silla!
Om ni hade ett sto, vilken hingst skulle ni vilja avla stoet med? Jag är verkligen inte insatt i avel, så jag har ingen aning vilka som är vallackar och hingstar. ;)
Vilken ridinstruktör har ni? Min fd ridskoletränare i hoppning, dressyr är lite från och till vem jag tränar hos men senast var hon som äger Lunden. Sen får jag också hjälp av en släkting med Rasmus, där jag är ibland på helgerna, lov osv. (Jag valde att inte lägga ut namn)
Favorit gångarten? Galopp! ;)

08 Februari, 16:40

Hur skulle ni reagera om det kom fram läsare på tex stan eller någon annan stans,skulle nu bara kolla konsitgt på dem eller skulle ni vara trevliga och prata massor? Tror ärligt talat att vår blogg inte är så stor att någon skulle komma fram så men självklart skulle jag vara trevlig och tycka att det var helt awsome! :D
hur är ni som personer? Framåt, bjuder till, haha svårt att säga men ja, glad osv...
kan inte ni svara i ett videoinlgg? Nooo, tyvärr.
Har ni några sommarjobb på g till sommarn? Nej faktiskt inte men det skulle vara roligt att tjäna lite extra!
07 Februari, 19:25

1. Vilken outfit gillar ni bäst på era hästar? :) Röd/blå, den vanliga, annars så har jag märkt att R blir väldigt snygg i brunt! ;)
2. Om ni skulle satsa på någon karriär inom någon gren, vilken tror ni att ni hade lyckats bäst i? :D Hmm, tror hoppning eftersom jag brinner mest för det, har jag också viljan att kunna lyckas inom det. :)

Kram! <3
Kram! :D <3

06 Februari, 19:12

har ni tävlat i dressyr,kommer ni köra det? Har tävlat någon liten men aldrig rikigt tävling. Ska dock tävla lite nu under våren, i samband med Bohus cuppen..


gillar ni någon just nu? Nej.
sminkar ni er? Oftast men inte alltid.
hur mycket bryr ni er om erat utseende i skolan? Lagom mycket, inte allt för mycket men ändå ganska ja, lagom.
är ni lärarens favorit? Fråga dem! ;) Jag vet inte.
om ni gillar ngn,vet den personen om det? Kanske, kanske inte. Men jag tror faktiskt inte det, det är nog så att jag knappt erkänner det för mig själv. ;) Men just nu gillar jag ingen.
har ni ngn kompis som har vart med er under hela eran utvecklig inom ridningen? Irma! :D
Vad tycker ni om nellie berntsson? Känner henne ju inte men hon verkar vara en mogen tjej som står upp för vad hon tror på. Hon har ju en bra blogg! :)

vad är viktigt hos en kille och vad faller ni för? hur ser eran drömkille ut? Det vet jag inte förrän jag träffat honom! ;) Ärligt, jag vet inte.


Hann inte svara på alla frågor, kommer upp mer imorgon!



//Amanda



11 Februari, 20:18






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0