svar på frågestunden

har ni tävlat i dressyr,kommer ni köra det?
Vilken outfit gillar ni bäst på era hästar? :)
Om ni skulle satsa på någon karriär inom någon gren, vilken tror ni att ni hade lyckats bäst i? :D
Hur skulle ni reagera om det kom fram läsare på tex stan eller någon annan stans,skulle nu bara kolla konsitgt på dem eller skulle ni vara trevliga och prata massor?
hur är ni som personer?
kan inte ni svara i ett videoinlgg?
Har ni några sommarjobb på g till sommarn?
Hur kom det sig att ni ville skaffa en blogg tillsammans?
Vilka inriktningar har ni?
Hur länge har ni ridit?
Bästa hästen?
Vilken häst skulle ni dö för, för att få rida den?
Om ni hade ett sto, vilken hingst skulle ni vilja avla stoet med?
Vilken ridinstruktör har ni?
Favorit gångarten?
ljus vs mörk häst ?
Hur långt vill du komma med duva?
Hur länge kommer du rida c-ponny? för det va det duva va? om jag minns rätt xd
Favorit outfiten? lägg gärna ut bild!
hur hög är rasmus?
hur högt har ni hoppat?
när du letade häst, vad var det för kapaciteter du ville att din häst skulle ha? lever rasmus upp till dom kapaciteterna du ville ha?...
Du skriver ju oftast "mina hästar", men det är ju inte du som äger dom? Är det bara du som tar hand om dom? liksom är dom som dina egna?
När började ni rida?
Hur långt vill ni komma med den här bloggen!?
Har någon utav er tre pojkvänn?
vad är viktigt hos en kille och vad faller ni för? hur ser eran drömkille ut?
har ni tävlat i dressyr,kommer ni köra det?
Nej,men jag har varit med på en programridning. Men jag ska försöka komma ut på några pay and ride.
Vilken outfit gillar ni bäst på era hästar? :)
Brun,blå,svart och röd :)
Om ni skulle satsa på någon karriär inom någon gren, vilken tror ni att ni hade lyckats bäst i? :D
Jag satsar främst på frihetsdressyr,och jobba med "problem hästar". Det är ngt jag vill jobba med i framtiden :)
Hur skulle ni reagera om det kom fram läsare på tex stan eller någon annan stans,skulle nu bara kolla konsitgt på dem eller skulle ni vara trevliga och prata massor?
Jag skulle blivit väldigt chokad,men jag hade självklart varit trevlig,sen prata går ju att diskutera. Beror på vad dem hade sagt,hade dem frågat något hade jag ju självklart svarat :)
hur är ni som personer?
Jag är väldigt random,pratar väldigt mycket. Men är väldigt rakryggad och står för vad jag tycker och säger det jag tycker,sen så om någon har sårat mig på något sätt förlåter jag dem inte. Har ju folk jag verkligen inte tycker om och aldrig någonsin kommer att kunna förlåta för det dem har gjort.
kan inte ni svara i ett videoinlgg?
Nej,vi tar det i text denna gången :)
Har ni några sommarjobb på g till sommarn?
Jag ska kanske upp till stockholm i några veckor,under solfaris sommarvila. Tar jag honom på foder måste jag bara se till att någon tar hand om honom,alltså packar hö och tar hand om hans exem.
Hur kom det sig att ni ville skaffa en blogg tillsammans?
Jag frågade om jag fick vara med och blogga och det fick jag,så vi fixade designe och jag började blogga,statestiken ökade och jag har fortsättit. Irma och Amanda hade alltså bloggen själva innan :)
Vilka inriktningar har ni?
Frihetsdressyr och hoppning,men främst frihetsdressyr :)
Hur länge har ni ridit?
Lite längre än ett år,men har vart med i stall mycket innan det :)
Bästa hästen?
Solfari och spaenir helt klart!
Vilken häst skulle ni dö för, för att få rida den?
Skulle inte dö för att rida en häst,har ju dock hästar som jag gärna skulle vilja testa att rida,tex ingrids claudia (dressyrmupparna.se) och Sandras jolly (ponnybruden.blogg.se).
Om ni hade ett sto, vilken hingst skulle ni vilja avla stoet med?
Orri helt klart! Det är skorris pappa,skorri är Garris bror.
Vilken ridinstruktör har ni?
Christian Bengtsson i hoppningen,samma tränare som nellie berntsson. Sen har jag ingen dressyrtränare än.
Favorit gångarten?
När solfari får in en riktigt fin trav så gå han sjukt fint,hans galopp är också väldigt stark.
ljus vs mörk häst ?
Jag är svag för gråskimmlar,men en svart häst med bläs är mumma. Isabellfärgade är också fina!
Favorit outfiten? lägg gärna ut bild!
Har inga bilder när jag rider ett riktigt pass,bara dem bilderna sanna fotade på mig nör jag red barbacka...helt sjukt!
hur hög är Solfari/Spaenir?
Solfari är 130 cm och spaenir är runt 134-136 kan jag tänka mig.
hur högt har ni hoppat?
70 med solfari,men 90 med nelson (ridskolehäst)
när du letade häst, vad var det för kapaciteter du ville att din häst skulle ha?
Just då ville jag ha en ponny som jag kunde lära mig på,då hittade jag solfari och började rida honom.
lever Solfari upp till dom kapaciteterna du vill ha?
faktist inte. Men skulle aldrig kunna byta ut honom!
Du skriver ju oftast "mina hästar", men det är ju inte du som äger dom? Är det bara du som tar hand om dom? liksom är dom som dina egna?
Det är jag som tar hand om dem,tränar dem,köper saker till dem. Betalar solfaris kostnad,och jag säger mina hästar för att dem är exakt som mina egna. Det är jag som håller koll på dem. Sofia säger också att dem är mina :)
När började ni rida?
Hade kompisar som jag ofta var med i stallet,bestämde mig för att pröva igen (red när jag var liten) och ville börja.
Hur långt vill ni komma med den här bloggen!?
Både jag och amanda har pratat om detta och båda satsar mycket med denna bloggen! Jag tror också att om vi får hjälp att lyftas fram utav andra bloggar och utvecklar vårat srkivande så har vi en stor chans!
Har någon utav er tre pojkvänn?
nej.
vad är viktigt hos en kille och vad faller ni för?
Han ska bry sig om hur han ser ut,snygga kläder och fixa sig även om han bara ska ut till tex affären. Skulle inte vilja att gå med med en kille i typ joggingbyxor,roffisgt hår osv. Finnar är ett big no! jag gillar killar med humor,som är snälla,omtänksamma osv :)
hur ser eran drömkille ut?
blont hår blå eller gröna ögon,snygga kläder,inte full utav muskler men ändå vältränad. Fixat hår.
gillar ni någon just nu?
ja.
sminkar ni er?
ja!
hur mycket bryr ni er om erat utseende i skolan?
många tycker "det är bara skolan" men jag tycker man ska fixa sig även till skolan.
är ni lärarens favorit?
nejnej! mina lärare hatar verkligen mig!
om ni gillar ngn,vet den personen om det?
ja det vet han mycket väl om. Och det kan vara riktigt jobbigt ibland.
har ni ngn kompis som har vart med er under hela eran utvecklig inom ridningen?
Anna (awp.blogg.se) har vart med från start till ett tag in,sedan när skolan började igen inget mer...
Vad tycker ni om nellie berntsson?
jag tycker inte alls om henne,hon är..11? år och beter sig som om hon vore 15.Hon rider bra men rider fel. Har ingen respekt för henne alls faktsikt,sen vet jag inte hur hon är som person. Sen har hon massa småsaker som jag stör mig på.


/Lisa

Kommentarer
Postat av: ida :)

ojdå, glömde ställa frågor :(

2012-02-11 @ 22:00:06
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; bra, då kommer några till här! :)



1. har du planer på att köpa egen ponny? har för mig att du skrev det för ett tag sen :)

2. vill du tävla i hoppning?

3. linnolsson.se/gennes.se?

4. vad tycker du om skvallerbloggar?

5. Tycker du märkesutrustning är viktigt att ha?

6. vad är solens bästa/resp. sämsta sidor?

7. är christian bengtsson bra att träna för?

8. vilken klubb "tillhör" du?

9. Vart vill du komma inom ridningen?



där var några frågor :D

2012-02-11 @ 22:13:01
Postat av: Vinetta

Haha, det där om Nellie Berntsson håller jag med om. Dock tycker inte jag att hon rider ett dugg bra...

2012-02-12 @ 21:07:01
URL: http://hofrungur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0