Trick träning och Natural horsemanship Del 3

Nu tänkte jag gå igenom hur du får din häst att fokusera på dig även om det finns andra saker som är intressant. Det är ju olika för olika hästar,vissa är helt enkelt väldigt okoncentrerade,då får man lära dem att koncentrera sig helt enkelt. Det krävs flera års konskap för att lära sig ALLA hästar men detta var iaf så jag lärde solfari som varken hade repekt eller fokus på mig. Till att han blev en hund.

Först gör du ledarskaps övningarna jag har skrivit om,har du missat dem kan du läsa om dem här.
Men din häst kanske inte stannar när du stannar,då måste du visa dig. Vifta med händer framför ansiktet lite inte nudda hästen. Då kommer den själklart att undvika dig och backa,då slutar du och berömmer med röt och klapp,då kommer den att förstå att det den gjorde var rätt. Kanske inte med en gång men det är bara att fortsätta tills den förstår.
Gör mycket halvhalter,ryggningar osv. Gör så att hästan fokuserar på dig,samma som du gör på hästryggen fast från marken.
klicka på bilden för att komma till den som har tagit den (anna).
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Anna Wingårdh

Lisa, du måste börja skriva att jag har tagit bilderna!

2012-02-15 @ 00:45:24
URL: http://awp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0