uteritt,bomarbete och några skutt! avramlig på det.

Jag red ut först,och då var solfari rätt seg och lyssnade inte riktigt. Sedan red jag lite i ridhuset,när Fanny gick därifrån tog jag fram lite bommar och travade över den och jobbade på att han skulle lyfta höga knän. Sedan i slutet tog jag två skutt på ett 70 hinder,första gången hoppade han hur fint som helst! Andra gångern inte lika bra men det dög,sedan skulle jag tagit det en tredje gång,sista. Men jag fick inte fram honom riktigt så han vägrade precis innan han skulle lyfta och det var inte jag berädd på så han typ flög åt sidan så jag flög fram på halsen och ramlade av,rakt in i hundret och tog imot med handen och min handled fick sig en smäll rakt i bommen,gjorde så jävla ont. Så jag bestämde mig för att inte hoppa så jag knappt kunde röra min handled,så jag hoppade upp,skrittade av i fem minuter sen ledde jag honom i 15 minuter sedan fick han skritta själv i ridhuset medans jag plockade undan.
Och jag hade så ont i min handled så tog bara in spaenir och borstade och myste lite med honom. solfari åt inget först,trodde han var sjuk så jag försökte få i honom lite hö,men han ville inte. Så fanny sa "har aldrig sätt en ponny som inte vill äta?!" Så jag messade sofia och hon sa att hon skulle kolla han sen,men han började äta en stund senare. så jag messade igen och sa att han åt nu. Och det kan vara att han inte gillar höt som är där,och att han har ont i magen,för han har en väldigt känslig mage.
Har även köpt ett par stövlar som kommer om några dagar :) Helt nya,det var en tjej som bara hade provat dem men den var för små så hon säljer dem :)
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0