åsiktsinlägg om märken

Det finns ju många olika märken inom ridsporten,kingsland,JW är ju bland dem vanligaste,iaf bland dem jag känner.
Jag tycker märkeskläder och märkessaker till hästen är skit snyggt,men jag är inte den "det måste vara ett spec och dyrt märke" liksom,att lägg 1000 spänn på ett ben skydd tex bara för att se ut som en överklassare när man lika gärna kan köpa ett par för 300. Eller en jacka för eller ridbyxor för 2000 istället för kanske 800? bara för att se lite finare ut. Vist det är snyggare med märkes grejer oc det ju kul med det. Men liksom,jag skulle inte skämmas om jag kom ut på en tävlingsbana med hööks utrustning tex. Bara det är något som jag gillar hööks har massa fina grejer som jag skulle kunna tänka mig. Såklart är märkes sakerna lite mer "hej jag har pengar" men dem pengarna folk lägger på massa märkes kläder,tex ett schabrak för 1000 spänn. gör något annat kul för dem 300 kronorna du kan spara,minst 300! Folk som bara har massa fyra märkes saker tycker jag nästan synd om. Då är det för mycket!
Vad tycker ni om märken?
/lisa

Kommentarer
Postat av: Vinetta

Jag tycker att allt det här med märken är överskattat... :C

2012-01-15 @ 22:32:52
URL: http://hofrungur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0