Jag fattar inte?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hast-hade-halvmeterlanga-hovar
Jag blir så sjukt arg, ärligt, jag vet knappt var jag ska ta vägen nu. Varför gör folk såhär, så tragiskt. Samtidigt som jag är jättearg börjar jag börjar gråta, för jag fattar inte, jag fattar inte alls? Hur kan en människa göra något sånt här? Mot en häst, mot ett djur. Djuren har ingen talan, därför måste vi leda  de mot rätt väg.
Alla 5 hästarna tvingades avlivas för att de hade så svåra skador som de hade haft i flera år.

En häst hette Charlie, han var värst därannan, 50 cm långa hovar! Man beräknar att en häst har 10 cm långa hovar. Nu ska jag göra något annat, jag klarar inte av sånthär för det är så sjukt hemsk, hoppas de som gjorde det aldrig får ta på ett djur igen, eller ännu värre...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0