jag tycker det är fel!

Något som jag tycker är fel är när man byter ut sin ponny,många gör det men jag tycker det är rent ut sagt själviskt. Det är som att eran förälder,byter ut er för att ni inte kan göra något som andra kan. Du kanske inte kan tävla din ponny mer. då säljer man den och köper en häst,bara för att tävla? Så har du din ponny för att tävla. Och inte för att ha kul och göra roliga saker,och vara med om oförglömliga stunder tillsammans,och sen så bara bort med den? Jag kommer inte att göra det,jag får inte tävla solen på mer än clear rounder,fast jag vill mer. Men jag nöjer mig med det för jag rider inte,och har inte han för att tävla. Utan för att jag och han ska uppleva underbara stunder tillsammans. Jag kommer att växa ur solen snart antingen detta året eller i början av nästa. Men jag kommer inte sluta med honom, jag älskar att rida! men jag älskar solfari mer än det. Så även om jag inte kan rida han byter jag inte ut honom. det kommer alltså att bli några år utan att jag kommer att rida regelbundet. Men jag skiter i det! för min kärlek till solen betyder så mycket mer äm vad ridningen gör.
Jag läser bloggar där dem skriver jag kommer köpa en ny ponny,och när jag växt ur den köpma en ny häst.
Och jag blir lika arg varje gång? då har ni inte era ponnys för att älska dem,för att göra roliga och galna saker med dem. Utan då har ni era ponnys för att tävla,och älskar inte era ponnys,utan ni älskar att vinna.
Detta var min åsikt!
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0