Mina mål med Rasmus -önskeinlägg

Rasmus är ju som många vet, min första ponny. En ponny där jag ska lära mig hantering, utvecklas tillsammans, och utveckals med och av Rasmus. Jag kan en del, men ärligt talat kan Rasmus mer, mer än mig i många saker, saker som jag ska lära mig av honom, inte tvärtom. I vissa saker kan jag lära honom, jag tycker inte att det är roligt med en ponny som kan allting, utan att man faktiskt får kämpa lite. Känna framgång och motgång, se utvecklingen, hästar är ju faktiskt djur, inte maskiner.
Din första ponny tror jag nästan är den viktigaste, utvecklingsmässigt, iallafall när man blir lite äldre. Det är oftast du som nu ska utvecklas, alltså kommer man göra lite mer fel, för man har inte rikigt fått in rutinen än.
Med Rasmus vill jag ha roligt, vi ska hitta varandra. Man säger ju att man känner inte en ponny/häst förrän efter ett år.
Jag är påväg till att känna Rasmus, varje dag hittar jag något nytt, känner på lite nya knappar. Lär mig lite mer, förhoppningsvis lär han lite mer, eller blir lite säkrare för varje dressyrlektion, vågar lite mer för varje hopplektion.

Med Rasmus ska jag lära mig mer inom ridningen men också hanteringen. Jag hade en medryttarhäst innan, och i somras tog ett steg till, till egen häst. Det blev mycket större skillnad än vad jag först trodde. Jag ansvarar helt (med mina föräldrar) för Rasmus, vi har många som vi rådfrågar, men yttersta ansvaret ligger hos oss.
Är Rasmus sjuk, då är det vi som måste ta hand om honom. Vill vi ut och tävla, då är det vi tillsammans som planerar in tävlingar och själva ansvarar så vi inte pressar för hårt och ser till att vi är redo för de klasser vi vill prestera i.
.
Kände att jag kom lite utanför banan men jag tror ni fattar vad jag menar.
.
I tävlingsväg kommer vi ta det försiktigt. Kommer vänta in varandra. Nu under våren ska jag fortsätta tävla L:C i hoppning, kanske våga mig ut på någon dressyrtävling. Rida Bohuscuppen i båda grenarna osv. När vi tycker att det är lite för lätt kommer vi ge oss på högre höjder -svårare banor.
Till hösten kanske vi kommer ut och tävlar L:B, går det bra, satsar vi också högre. Men just nu tar jag ingenting förgivet, vi får se vad det landar och vad vi känner oss bekväma med. Jag ska satsa på Rasmus, och hoppas på att inga skador, eller liknande, sätter stopp för oss. Isåfall känner jag på mig att det kommer gå bra.
.
Än så länge känns det bra! Jag tror att om vi tränar och verkligen har kul på vägen kommer vi nå målen. Du och jag Rasmus, du och jag.






Det viktigaste är inte att nå sina mål, det är vägen dit...

Tack http://idacarlsboo.blogg.se/ för ett roligt ämne att diskutera, hoppas att ni uppskattade det och kanske fick något att tänka på? :) Kommentera gärna.
Btw kommer det kanse upp ett till önskeinlägg senare på dagen om utveckling.

Kramar


Kommentarer
Postat av: ida :)

hehe de va så lite så :)

jättebra skrivet!<3

2012-01-24 @ 11:52:25
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/
Postat av: ida :)

irma sv; vad roligt :D ska du tävla för Krs också då? :)

2012-01-24 @ 11:53:24
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0