Mina mål

Frågade ju om ni ville att jag skulle skriva om något speciellt och då frågad Ida om jag kunde skriva om mina mål med Duva men också indeviduella mål, så det ska jag göra nu !

Mina mål med Duva nu är att först och främst få igång henne så vi kan börja träna, hon ska på ett återbesök till Ale när igång sättningen är klar vilket den inte är på ett långt tag för en sån skada som Duva har fått är extra känslig och därför är igångsättnings perioden väldigt lång.
Men om hon då är frisk så är Bohuscuppen i hoppning in planerad, vi är även anmälda till dressyr tävlingen också men jag har inte bestämmt mig riktigt där en vi får se.
Sen har jag ju lite mer långsiktiga mål också eller det kanske mer är drömmar men det är iaf att tävla någon gång på Grevagården och änglahoppet det hade varit jätte kul att få göra det med Duva men man får ju också tänka på att det är inte jag som äger Duva så det är inte bara jag som kan bestämma vart jag ska tävla osv.
Sen är ju Duva 16 år också och har inte gått högre en L:B så jag kan ju inte bara köra och så får vi se vad vi hannar i för klasser om ni förstår? Men L:B i alla fall tror jag nog vi kommer tävla.
Hade inte Duva blivit skadad så skulle vi haft några L:B starter nu men allt blir ju inte alltid som man tänkt sig.
Mina indeviduella mål: Är väll att utvecklas så mycket som möjligt inom ridningen medans jag rider ponny för jag tror man har stor nytta av att man har ridit ponny sen när man ska rida storhäst.
Jag kommer nog ha jätte stor nytta av att jag har ridit Jason ett tag där medans Duva var halt för han lärde mig jätte mycket i hoppningen, som jag kommer kunna ha användning av sedan när jag rider storhäst.
För på han kunde man verkligen inte slarv rida man var tvungen att ha en väldigt jämn rytm och inte bara släppa tyglarna och skänkla på, man var verkligen tvungen att rida.
oftast känns tungt när man har en häst som stannar på varje hinder vägrar ut sig osv, men sen då när man lyckas få en felfri runda, då är man lyckligast i världen.
Sen nästa gång jag har en annan häst som beter sig likadant då vet jag ju hur jag ska handskas med problemet och det kommer troligtvis gå super.
ojj, hoppas verkligen ni orkar läsa hela inlägget nu, hahaha det är nog det längsta jag har gjort.
// Irma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0