ren sol!

Hejsan,idag när jag kom till stallet så mockade jag och sofia ur lösdriften,tror jag skörde runt 15 skottkärror. Kan säga att mina ben skakade efter för det är en uppförsbacke från lösdriften till stallet och gödselstacken ligger utanför.
Men sen så tog jag in solen och red honom. Blev mycket trav,lite galopp för att trötta ut honom för han var skit pigg och gick inte ens att kontrolera! Sen så var han lite hård,frös fast. Fick fram några små stegringar... sen så när jag redit igenom hela honom och fått han att lyssna så gick han super fint! Så hoppas han håller sig så här nu!
Jag red iaf mycket volter. en hel raksträcka med volter!
Men min ridning var fruktansvärd idag värkligen. Var framåt lutat och stdsade mycket...men han var fin och det är huvudsaken! Red med mjukisbyxor och boots idag xd glömde mina ridkläder i bilen imorse...
Men sen så tvättade jag hans ben och svans med schampo,han var så äcklig! så hoppas han inte smrutar ner sig allt för mycket nu iaf.
Sedan så tränade jag en stund med spaenir i en grushage. Tränade på att han skulle fälja mig och komma när jag ropade,han lyssnade bra och var posetiv hela tiden :)
Just nu är jag sjukt trött så ska titta bloggar och sånt nu sen ska jag lägga mig och se på film.
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0