Solfari och Spaenir

Idag så åkte jag till stallet vid fem,tog inte solen med en gång. Sedan så borstade jag honom,så hjälpte jag sofia med att lösgalllopera Ludde. Sedan gick jag upp till solen,sadlade och tränsade. Ner i ridhuset med ett dressyr pass. Jobbade med att få honom mjuk i gallopen. Att från halt upp i gallop med en gång. Så duktigt! Samma sak idag som i går,kunde öka till max och sedan samla ihop honom på två sekunder!
Spaenir stod och väntade på mig i hagen idag. Så jag tog in honom,borstade och gick ner ännu en gång till ridhuset. Först longerade jag honom och såg så att han lyssnade på mig. Det gjorde han,sedan släppte jag honom. Han var super pigg så han gallopera varv efter varv! Sedan så ropade jag på honom,han kom snällt travandes och mumsade i sig sin näve havre och iväg igen,haha bus!
Båda hästarna var helt underbara idag. Solen har varit i fin i dressyren det sista,spaenir helt avslappnad...vad har mina två dampponnys tagit vägen? :o
Imon fixar jag header!
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0