Åsiktsinlägg om "MÅL"

Kommer du nå dina mål?
Jag vet inte, det vet nog ingen men man kan ju alltid hoppas. Jag tycker det är jätteviktigt med mål, det är klart man ska ha mål. Mål med ridningen överhuvudtaget, mål med ridpasset varje dag.
Varför?
Jo, mål med ridningen är ju ganska självklart tycker jag iallafall. Jag menar inte att du ska ha superseriösa mål som att nå eliten till varje pris osv, men att veta vad du vill, och vad för häst som är lämpad till det.
Vill du rida ut i skogen och inte har några ambitioner att komma ut till tävlingsbanorna så är ju det ett mål i sig. Att bara vara helt enkelt. Medan om du vill komma ut på tävlingsbanorna och hoppa, så är ju det också ett mål, kanske att klara en felfri L:C 2012. Att sätta upp tydliga målsättningar gör att du skärper dig. Att ha en övning att rida kring varje dag gör också att du koncentrerar dig lite extra.
Oftast när du rider själv blir det lite halvdant, vägarna blir inte så noga och du blir nöjd alldeles för snabbt. Ni vet, nu går min ponny ganska bra, det får räcka för idag.
Det är så för alla, sedan när du ska träna för en tränare som är på allt, vägarna, planering, armarna etc, så märker du plötsligt hur lite du egentligen ansträngde dig när du red själv.
Såhär blir det inte för alla - men ändå ganska många. De är ju en sak om målet för detta passet är just lätt träning men ibland blir det såhär även om du vill rida ett hårt pass.
Vissa har ju mammor eller pappor som kan hjälpa dig med ridningen men för alla er som inte har det, jag inräknad, ta hjälp av de vid ridningen ändå. De har säkert varit med på någon träning och tittat, lärt sig något.
Även om det är hur jobbigt som helst att höra föräldrar säga till dig så hälper det. -Ner med hälarna, upp med blicken. En sådan kommentar även från en oerfarenryttare kan vara guld värt, du rider nu inte längre ensam, du har någon som kollar dig.
Det är därför jag tycker det är viktigt med mål, man har inte möjlighet att rida för tränare varje dag eller ha med sig föräldrar, men du har möjlighet att sätta mål. Men det måste man själv ta ansvar för.
Dröm inte om dina mål, lev dina drömmar! Alla kan lyckas, varenda en!





Kommentarer
Postat av: Wilma

Fin blogg du/ni har:)



Det skulle vara kul om du/ni var med i dagens blogg på min blogg:)

Förlåt om du inte gillar sånna hära kommentarer..:)



Direkt länk ---> http://wilmadahlgren.blogg.se/2012/january/dagens-blogg.html

2012-01-12 @ 20:02:55
URL: http://wilmadahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0