Billdal 29/1

Ska nu berätta lite om hur det gick idag osv.
Vi åkte ju till Billdals ridklubb på en Pay´n Jump. Lastade runt nio och drog med mig Irma & Johanna, pappa & hästen såklart.

Framridning och första rundan (80 cm):
Skrittade fram riktigt länge. På framridningen kände jag mest lite på honom och tog det väldigt lugnt. Han kändes lite loj först, hade inte riktigt den framåtbjudningen eller "viljan". Red på han lite på långsidorna och fick igång honom. Då var det nästan som en liten väckarklocka och han blev plötsligt väldigt alert. Annars gick framhoppningen bra.
Inne på banan: Som mål för denna "tävlingen" var att vi skulle ha ett jämt tempo. Det gjorde inte så jättemycket om det gick lite fort eller lite långsamt, bara vi hade ett jämt tempo. Det blev lite omtramp osv men jag är ändå ganska nöjd med den rundan. OK, iallafall. -CR på den. -Finaste ponny... :)
Framridning och andra rundan (90 cm):
Nu kände jag mig lite mer med, både på framridning och inne på banan. Jag var lite mer med och valde att lägga upp tempot lite för att få det jämnare.
Inne på banan: Den här rundan är jag nöjd med, han hoppade som en klocka och tyckte det var jätteroligt. Kunde banan och var med mig, eller jag var nog med honom ska man nog säga. ;) När vi hade ridit klart banan var både jag och R nöjda. Rasmus visade upp sig framför publiken genom att göra lite bocksprång. Haha, skulle ju varit snyggt om jag trillade av... Som tur var gjorde jag inte det och dagen slutade i två CR, puss på Rasmus! ♥
Schnögg ponni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0