You are perfect

Dags för lite åsikter...
Jag tycker att hästmänniskor borde bli bättre på att berömma varandra och så. Det är så töntigt när man kan höra folk stå och diskutera vilken av deras hästar som hoppar bäst, gått högst klasser osv... Alla hästar är olika och alla hästar älskas lika mycket av sina ägare. Det är ju inte så att jag älskar min häst mer om den gått MSV:A än om den gått LB (och tvärt om), för mig är ju hästen lika fin och lika vacker i mina ögon. Men hästfolk är så bra på att jämföra sig med varandra, om allt möjligt.
Vi måste faktiskt bli bättre på sånt, att inte jämföra oss med varandra, att inte leta fel hos andra ryttare eller deras hästar. Någon är kanske jättebra på skänkelvikning medan någon inte kan. Alla är olika och jobbar från deras nivå. Därför kan man inte jämföra sig så.
Det är också så mycket märkeshysteri inom ridsporten. Ja, jag gillar märken, men det är överskattat. Du blir ju inte en bättre ryttare av det. Jag gilllar att ha det, tycker att det är snyggt, bra kvalite och sånt, men det gör ju inget om jag inte har det. Så där är det ju också folk som hela tiden jämför med andra, har man märken är man bortskämd och tror att man rider så bra också vidare på andra hållet med... GAAH, människor, det är 2012, inte något annat, vi är olika, vi klär oss olika, vi har olika bakgrund. Det finns inget fel och inget rätt, vi är bra som vi är och behöver inte bevisa något för andra genom att ha, eller att inte ha märken, eller att klanka ner på andras hästar. För i slutändan behöver vi liksom varandra.
Så dagens lärdom -ha på dig det du tycker är snyggt, och jämför dig inte hela tiden med andra, you are perfect!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0