Blod svett oh tårar

Okej inte tårar man på gränsen.

Var med sofia i stallet idag och såg när hon redsolen och var hjälpte henne med fram och avskrittning.
När jag hade skrittat av solfari och skulle ta in spaenir så skulle jag stänga,stängde för den översta tråden. Men helt plötsligt så springer ludde under och över mig,spaenir fick panik och slängde sig bakåt,jag släpades med medans ludde sprang förbi spaenir,vilket gjorde allt ännu värre. Tillslut stegrar sig spaenir och jag hade inget annat val än att släppa honom,han skenar (bokstvaligen skenar) ner för backen och ner till ludde som stod vid sommarhagarna. Jag var het panik slagen och spang ner till dem och tog tar i luddes täke. För han hade ju ingen grimma,och försökte få spaenir att komma till mig men han var helt panikslagen. Kände hur mina knän blödde och jag kunde inte börja mig ner.
Sen börjar ludde gå iväg och jag fick inte stopp på honom eftersom jag bara hll i täcket. Så jag fick liksom bara flyga med honom,bara jag höll kvar liksom. Jag märke att sp gick efter oss så jag försökte få ludde att gå tillbaka till lösdriften men det gjorde han självklart inte,gräset var roligare. Tillslut stod både spaenir och ludde och betade så jag tog upp mobilen och i panik ringde jag sofia som var i ridhuset och red. '
Jag viste att hon inte svarade nr hon red så jag ringde flera gånger,tillslut ringde hon upp och jag hörde hur fånig jag lär,var på gränsen från tårar eftersom jag var helt panik slagen. Att stå där med en unghäst utan grimma och en panikslagen häst med grimma och grimskaft. I mörkret,vad ska man göra liksom?
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lugn o Fin det händer sällan ngt med Ludde han flummar oftast mest runt..

Du får ha ögon mer i nacken ..

Hoppas du inte slog dig för mke ja fatta inte att du ramla..



Dax o börja träna Ludde på allvar tror jag!!



Natti

2012-03-07 @ 00:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0