Dressyr pass 9/3

Idag så red jag dressyr på solfari,i början var han väldigt pigg men gick lätt att kontrolera. Målet med passet var igentligen galoppen från början,men det blev mest trav faktiskt,knappt någon galopp över huvud taget. Men i traven skötte han sig fint och lyssnade på mina hjälper,och jag gjorde mycket tempoväxlingar. Från ökad trav till en väldigt stabil och stark arbetstrav. Han skötte sig väldigt fint.
Sedan så skulle jag galoppera och det var inte alls bra i varken höger eller vänster,dock så fattade han rätt galopp med en gång hela tiden. Men hade gärna velat få fram honom mer men ändå inte öka farten,den blev lite hackig och han bröt av efter bara några meter ibland. Släppte jag honom ökade han massor och höll jag honom så stannade han,så jag försökte hitta något mitt emellan där. Med mig själv jobbade jag med att sitta tillbaka och ljupt ner i sadeln,för jag sjunker lätt ihop,och kommer på mig då och då av att jag sitter som en säck potatis.
Sammanfattning:
Han var lite stel,jag red inte så jätte bra men skumpade inte,han var lite okoncentrerad. Men allt gick helt okej,kan ju inte gå hur bra som helst varje gång.



/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0