Galopparbete

Idag hade jag tänkt att jobba på det jag jobbade på med Annika,men det gick inte. Solfari var aldeles för pigg och gick inte ens att kontrolera i början. Så han fick galoppera av sig tills han själv bröt av,det gick ingefär fem minter. Sen fick han en skritt paus,för så fort jag tog tyglarna så stack han... Så skulle jag kolla om det gick att trava lite,men jag han inte ens ta tag i tyglarna innan han hade stuckit och lyssnade inte på mig alls.
Sedan när han var tillräckligt trött för att kunna jobba så fortsatte vi med galoppen,han skulle fatta galopp när jag bad honom,stanna när jag bad han och öka och sakta ner som jag ville. Han stack på långsidorna så fick lägga in honom på stora mittvolten och göra den mindre och midre glera gånger tills han lyssnade på mig. Bus ponni. 
Imon ska han få skrittas,kanske trava och någon galopp ute.
Spaenir blev longerad i tio miniuter,han inte mer eftersom den ponnyn inte ville komma in i hagen idag.
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv. Tack din med :)<3

2012-03-20 @ 21:13:49
URL: http://iidabenjaminsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0