Långtur

Idag red jag ut med två tjejer i stallet, det lockade mer än dressyr i paddocken så jag hängde på de istället.
Rasmus var riktigt elak mot mig idag när jag skulle hämta honom, haha ;) Först ville han inte komma in, då han och hagkompisen brallade loss och de ville absolut inte hänga med mig in. Sedan kom Primeros ägare och hämtade in honom, och då passade det för min ponny att komma in, jasså? Men precis innan jag skulle ta honom sprang han bort längt bort i hagen, lägger sig ner och rullar sig... Och han rullar sig på det lerigaste stället i hela hagen och blir alldeles ler-blöt på benen, halsen och hela täckerna, yeah!
Efter en snabbborstning (kunde inte göra så mycket då han var mer blöt än lerig) så kom vi iväg alla tre. Vädret var helt fantastiskt och det var hur härligt som helst att rida. Ute var han piggelin, ville springa på så sjukt mycket asså! Det var nog det roligaste han har gjort på länge, så sjuk han var... Klättrade i sandtaget och det var hur nyttigt som helst för honom, racade lite med de andra osv.
Sen efter red jag faktiskt lite i paddocken, för att stämma av lite och känna lite på honom. Så det blev lite hårdare pass för ponnyn idag, det behövde han. Jag får verkligen göra det oftare, för man märker ju hur glad och nöjd han är efteråt! :D Fina ponny!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0