Massa myys

Idag har jag bara mycisgt med hästarna,inte krävt någonting an någon utav dem. Eller jo,sp med tränsningen och att han skulle komma in från hagen.
Jag och Solfari red ut en mysig runda,med en helt del galopp idag igen. Först red jag mycket med hjälp av rösten,eller bara med rösten. Tog inte i tyglarna alls. I både skritt trav och galopp,riktigt duktig var han. Sedan tog vi galopp upp för "branta backen" och sedan fick han skritta en bit. Tog sedan en galopp till,och han bestämde sig för att vi skulle gå in i skogen. Han fick välja idag,där var det någon som hade lagt upp en pinne på en stubbe och en annan tjock stock på andra sidan så det blev som ett hinder. På typ 10 cm högt bara,så jag tänkte att jag kunde prova. Men var tvungen att ställa mig så att vi "hoppade" åt hemhållet vilket inte var det smartaste då han sticker. 
Han stack en bit i början men gav sig sedan. Vi travade lite sedan skrittade vi hem.


Spaenir och jag gick en liten promenad och fotade lite,mös massor i gräset och han var super mysig!
Solfari fick också stå naken i en grusruta i ungefär 50 minuter och äta massor med hö,och han tyckte det var super härligt. Strolande sol,man kunde gå i T-shirt,våren påväg? :D
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0