Rasmus vardag i korta drag

Vi börjar med ett inlägg om Rasmus vardag.
Rasmus kommer ut tidigt på morgonen, ca klockan 6, ibland tidigare, ibland senare. På helgerna kommer han ut vid åtta. Då får han mat, innehållande müslie i boxen och hö ute i hagen. De får mat igen klockan 11. I hagen går han med stor-hästen Primman. De går ute oftast tills vi tar in de på eftermiddagen för att rida eller liknande. Detta brukar ske vid 4 tiden, vid 4-tiden får han också mat. Jag brukar vara klar med honom lite senare, och då är det bara att ta in honom i boxen direkt, annars släpper jag ut honom igen. Om jag inte är klar går han in runt 6-7. Rasmus går mycket ute och nu när han går med Primman rör han sig också i hagen. Jag tror det är viktigt att de också blir stimulerade i hagen, och inte bara står och hänger vid utgången.
På kvällen får han ju också kvälls-höet.
Paddocken och en del av Rasmus sommar-hage. Inte Rasmus på bild.

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0