Sadelprovning

Igår åkte jag och mamma ner till Allingsås, till ett ställe som heter Sandris. Vi lastade ut och de mätte hans manke och kollade kroppen osv. Det första de sa var att "Oj, vilken hög manke!". Haha, Rasmus har verkligen världens manke, inte mysig att rida barbacka på inte! Jag fick testsitta flera sadlar och de som jag tyckte var sköna skulle vi sedan testa på Rasmus.
Jag fick sedan rida i alla sadlar hon hade tagit fram, några var det bara att plocka bort direkt. De var antigen för små för manken eller glappade där bak.
Men sedan testade jag en Lippo Maranello. Den var så underbart skön och passade på Rasmus. Dock är problemet att den var dyrare än vad vi hade tänkt. Så jag fick inte med mig en sadel hem igår, men vi skulle fundera lite på om vi ska köpa den eller inte. Är lite lagom trött på att leta sadlar, vi har varit på Tre Hästar, de hade ingen och nu Sandris, som hade ett enormt utbud av sadlar, där hittade vi bara en som passade hans manke. Hon sa också att fullblodet i honom lyste igenom, och att han hade stor kapacitet inom dressyren, därför tyckte hon att han verkligen var värd den sadeln! Men vi får se vilken det blir, hoppas ju på den vi testade igår. ;) Men var rekommenderar verkligen Sandris, de två som var där var verkligen jättekunniga, och gav och jättemånga tips, bla om foder. Eftersom Rasmus är lite muskelfattig runt manken behöver han rätt sorts foder, vilket hon genom att bara se på honom kunde tipsa oss om. Ja, de var verkligen super, även om jag inte hittade någon!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0