Solfari igår

Lånar sannas dator och bloggar lite.

Igår blev det lite dressyr,tricktränade honom lite också.
Men vi skulle jobba på att få in en riktigt stark trav i honom,och i blrjan var han väldigt springig och pigg och lyssnade inte och gick med huvudet upp i vädret. Sedan när jag fick mjukat upp honom och ridit igenom honom så gick han riktigt fint. Hade inte tänkt jobba med galoppen alls men var tvungen att känna igen honom lite kände jag. Så jag tog först en galopp och han var väldigt tittig och het,men så bytte jag varv och hans galopp vad underbar,väldigt stark med mycket inergi men jag kunde lätt ta tillbaka honom. Och han lyssnade,visst han stretade lite emot när jag ville in på volten men det gick,och så tränade vi på att snabbt byta galopp alltså,galopp-trav-galopp,så gjorde en snett igenom i galopp,saktade av till trav och bom,galopp igen. Han blev lite irriterad att allt gick så fort först men sedan fick han in det.

/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0