En bra fråga

Stina om Putsa putsa allting i läder:
Varför rider du inte sp? han är ju gammal? :S
Jo varför rider jag inte spaenir? Han har ju en väldigt hemsk bakgrund och är främst sutten på,han skrittar med ryttare och dem andra gångarterna en bit bara,tänk dig en unghäst. Inte utbildad eller någonting.
Och eftersom hans sinne inte är friskt än,och kommer aldrig att bli så kan han helt plötsligt börja bocka och skena iväg. Då behöver han en bra ryttare som kan sitta kvar,nogolunda iallafall. Sofia åker tillomed av honom när det händer. Jag tror att jag hade nog flygt av med en gång då det bara säger BOM så kör han.
Dock kommer jag att rida honom så småning om,men just nu känner varken mamma eller sofia. eller jag för den delen att det är säkert för mig och spaenir att jag sätter mig på honom ifall det skulle hända.
Jag hade inte haft några problem att sätta mig på honom,jag känner att jag litar på spaenir,och att åker jag av så åker jag av. Bara att hoppa upp igen. Men som sagt,det 'r inte säkert för han heller. Och jag vill att han ska lita på mig från marken och sedan ta med mig det upp på hästryggen,och att han ska veta att jag kan sitta där och vara högre än honom. Sen gammal är han ju inte? Han fyller tio i år.
Spaenir är en riktigt fin häst,och får man honom att lite på dig så har du en bästa vän för livet som ställer upp fick dig i alla lägen!

Jag tror inte att folk som inte har träffat spaenir vet hur han reagerar,han kan gå från att vara sten cool till att helt plötsligt ha panik,av något jätte litet.

Nu har Sofia ju inte tid till att hålla på med spaenir,så jag gör ju det men jag har lärt mig väldigt mycket av sofia. Kroppsspråk och jag kan bara gå till henne om jag vill ha hjälp med spaenir så får jag massor utav tips och hon visar på spaenir och andra hästar så jag kan gämnföra.

Bild från sofias facebook.
Här är en bild på Anna och spaenir,Anna red och höll på med spaenir ett tag i sommras. Då anna är en mycket mer erfaren ryttare än vad jag är och har hållt på med hästar ungefär hela sitt liv så ;)

Jag kan skriva hur mycket som helst om spaenir utan att tröttna på honom. Tror inte ni hade tröttnat heller faktigt då detta är väldigt intressant.
Jag har ju inte varit med under hela SP´s utveckling,men jag vet det mesta för jag har ju frågat sofia och man märker ju,så har ni några frågor är detta är det bara till att fråga så svarar jag (jag är absolut inte känslig inom detta området så fråga exakt vad ni vill om det är så)
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur måste du vara när du har spaenir i närheten?

tänker du mycket på att han blir rädd?

hur skulle han reagera om då helt plötsligt slängde ett täcke över honom,utan förvarning?

hur är han med spön?

hur länge kommer han att vara rädd?

2012-03-08 @ 22:23:02
Postat av: Stina

okej han har ju legat ute på annons? ska han säljas eller ? vad hände med hon som skulle kolla på honom? om någon köper honom ska dom rida honom då? när ska du få rida han?

2012-03-08 @ 22:30:48
Postat av: Linnea Börjel

Fin header :)

2012-03-09 @ 10:57:36
URL: http://linneaborjel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0